Go`trivsel – Kommunikation er midlet – ikke målet

Trivsel på arbejdet kræver at arbejdsopgaverne er motiverende og stimulerende for medarbejderne. Det ved vi jo godt! Udfordringen er tilstede, når vi arbejder rutinemæssigt og i forandringer. Men nogle vigtige elementer skal være til stede for at medarbejderne opnår trivsel:

– Kommunikation som middel og ikke mål!
– Balance imellem privatliv og arbejdsliv
– Mulighed for at udvikle sig, som medarbejder
– Sundhed og sikkerhed
– At blive set og få feedback på den indsats, man yder
– Medarbejderinvolvering og medbestemmelse

For at det lykkes i praksis, skal både medarbejder og ledere ønske at deltage i handlinger og med udsagn. Det kræver at de i praksis arbejder i teams og aftaler hvordan arbejdsmiljøet og trivslen bliver tilgodeset og dernæst følger op på det med handlinger både strategisk, taktisk og operationelt.
Det handler i bund og grund om at føre det ud i livet – i praksis – holde fokus på at det skal give mening – ønsker I at gøre det? – så nedjusteres det dårligere psykisk helbred lettere

Linda Callesen_Callesen & Co_mindre stress

Vil I gøre noget for at sikre jeres medarbejderes trivsel? kontakt mig på mail: kontakt@lindacallesen.dk eller ring på tlf.: +45 3138 8968

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *